فروشنده دارو‌های غیرمجاز در اینستاگرام بازداشت شد-راهبرد معاصر

فروشنده دارو‌های غیرمجاز در اینستاگرام بازداشت شد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فروشندۀ دارو‌های غیرمجاز سقط جنین در فضای مجازی بازداشت شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 11
کد خبر: ۲۵۴۱۰۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی توضیح داد: در راستای مبارزه با فروشندگان غیرمجاز دارو در فضای مجازی کارشناسان پلیس فتا یک صفحه اینستاگرامی با بیش از هزار دنبال‌کننده را شناسایی کردند. این صفحه به فروش غیرمجاز انواع داروی نایاب و کمیاب اقدام می‌کرد.

او یادآور شد: کارشناسان با اقدامات هوشمندانۀ پلیسی، یک متهم را در این رابطه شناسایی کردند. این شخص ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در یکی از محلات شهر اصفهان دستگیر شد. در مخفیگاه این فرد انواع دارو‌های غیرمجاز و در مقادیر بسیار زیاد نگهداری به دست آمد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: این فرد به فروش دارو‌های فاسد و غیرمجاز سقط جنین و با عنوان دارو‌های کمیاب و نایاب اعتراف کرد. در حال حاضر نیز به مراجع قضائی تحویل داده شده و پرونده‌اش در حال بررسی است.

این مقام انتظامی با تأکید بر ممنوع‌بودن خرید و فروش محصولات دارویی بدون مجوز در فضای مجازی اظهار کرد: به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به اینکه امکان ارائۀ دارو‌های تقلبی غیرمجاز و تاریخ‌گذشته در فضای مجازی ممکن است، در حد امکان از خرید دارو در این فضا‌ها خودداری شود.

مرتضوی تأکید کرد: هرگونه دارو و مواد بهداشتی را از داروخانه‌ها یا مراکز بهداشت مجاز تهیه کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدید‌ها و آسیب‌های فضای سایبری یا اعلام هرگونه موارد مشکوک می‌توانید از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره‌تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir اقدام کنید. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار